ZĀĻU NEPAMATOTA LIETOŠANA IR KAITĪGA VESELĪBAI!

Dzīvesveids

Šie dzīvesveida padomi palīdzēs Jums rūpēties par Jūsu augošo mazuli un ļaus Jums izbaudīt grūtniecību.

Grūtniecības laikā Jums būs nepieciešams ievērot veselīgu dzīvesveidu, kas palīdzēs Jūsu mazulim izaugt veselam. Būt aktīvai un ēst veselīgi ir svarīgi, tāpēc Jums var būt nepieciešams izvērtēt savus ikdienas ieradumus.

Mūsu dzīvesveida padomi palīdzēs Jums saprast, kā nelielas izmaiņas ikdienā var palīdzēt Jums izbaudīt grūtniecību.

1. Uzņemiet labi sabalansētu uzturu

Kā jaunā topošā māmiņa, Jūs variet saņemt nepieciešamo enerģiju un barības vielas, lietojot šķiedrvielām bagātus, zema tauku satura pārtikas produktus.

Sabalansēta, daudzveidīga uztura uzņemšana grūtniecības laikā ir būtiska, un izvērtējiet, kuri produkti Jums ir nepieciešami un no kuriem ir jāatsakās
2. Samaziniet vai nelietojiet dažus ēdienus un dzērienus

Dažu ēdienu un dzērienu lietošana uzturā grūtniecības laikā ir jāsamazina vai no tiem jāatsakās pilnībā. Lietas, no kurām ir jāatsakās pavisam ir alkohols un ātro uzkodu produkti. Drošības dēļ kofeīnu saturoši produkti un dažas zivis ir atļauts lietot tikai nelielos daudzumos. Uzziniet vairāk par šiem produktiem mūsu mājaslapā sadaļā uzturs.

3. Paaugstinātas prasības pēc barības vielām

Grūtniecības laikā ieteicamā uzņemtā uztura daudzums palielinās par 10-15%. elevit® Pronatal satur vitamīnus, minerālvielas un mikroelementus, kas novērš vai koriģē veselības traucējumus, kas saistīti ar vitamīnu un minerālvielu nesabalansētību vai nepietiekamību uzturā grūtniecības un krūts barošanas laikā. elevit® Pronatal satur folskābi paaugstinātās devās un dzelzi. Folskābei ir klīniski pierādīta nozīme nervu caurulītes defekta attīstības riska samazināšanā. Saturā esošais dzelzs palīdz novērst tā trūkumu uzturā. Konsultējieties ar ārstu par nepieciešamību vēl papildus lietot dzelzs saturošus preparātus savas grūtniecības laikā. Tāpat noskaidrojiet vai nav nepieciešama vēl kādu mikroelementu lietošana.

4. Nodrošiniet pareizu pārtikas uzglabāšanu

Vienkārši pasākumi, kā roku mazgāšana, tīras virtuves un tās virsmu saglabāšana, augļu un dārzeņu mazgāšana, pārtikas kvalitatīva sagatavošana un uzglabāšana atbilstošā temperatūrā palīdzēs saglabāt veselību gan Jums, gan Jūsu mazulim.

5. Apmeklējiet topošo māmiņu nodarbības

Šīs grupu nodarbības māca topošajām māmiņām, kas viņas sagaida un kā tam sagatavoties. Tās ir paredzētas, lai palīdzētu Jums efektīvāk risināt problēmas, saistītas ar grūtniecību, dzemdībām un kļūšanu par vecākiem.

6. Kontrolējiet rīta nelabumu

Līdz ar grūtniecību Jūsu dzīvesveidu var ietekmēt ik rīta nelabums. Šeit Jūs atradīsiet dažādus padomus, kā samazināt tā biežumu un simptomus, kā slikta dūša un vemšana.

7. Aizkavējiet aizcietējumu un dedzināšanu

Grūtniecības laikā var novērot aizcietējumus un dedzināšanu. Daži ieteikumi var sniegt Jums atvieglojumu.

8. Nodarbojaties regulāri ar fiziskām aktivitātēm

Ir svarīgi saglabāt fizisko aktivitāti visu grūtniecības laiku, lai uzturētu sevi formā, samazinātu stresu un sagatavotos dzemdībām. 30 minūšu ilga mērena fiziskā aktivitāte, piemēram, pastaiga vai peldēšana, ir ieteicama katru dienu. Ja Jūs jau regulāri piekopjat fiziskās aktivitātes, izvērtējiet tās, nav nepieciešams pārspīlēt. Intensīvas slodzes nodarbības, komandu sporta veidi ar risku kritienam šobrīd nav Jums piemēroti. Ja neesiet pārliecināta, konsultējieties ar ārstu.

Yoga

9. Izpildiet vingrojumus mazā iegurņa muskulatūras nostiprināšanai

Grūtniecības dēļ Jums ir nepieciešamas stiprināt mazā iegurņa muskulatūru. Tāpēc ikdienas vingrojumu plānā iekļaujiet vingrinājumus tieši mazā iegurņa muskulatūrai, kas palīdzēs nostiprināt to pēc grūtniecības un tās laikā.

10. Nelietojiet alkoholu, narkotikas un pārtrauciet smēķēšanu

Drošākais veids ir atteikties no alkohola un narkotisku vielu lietošanas grūtniecības un krūts barošanas laikā. Pārtrauciet smēķēšanu tiklīdz Jūs uzziniet par grūtniecību, ja vien to jau neesiet izdarījusi.

Ir svarīgi saglabāt fizisko aktivitāti visu grūtniecības laiku, lai uzturētu sevi formā, samazinātu stresu un sagatavotos dzemdībām.
11. Rūpējieties par mutes dobuma veselību

Tīriet zobus viegli un lietojiet uzmanīgi zobu diegu, jo Jūsu smaganas ir daudz jutīgākas. Ja Jums ir rīta nelabums, izskalojiet muti ar tīru ūdeni un izvairieties no tūlītējas zobu tīrīšanas, lai samazinātu kuņģa kairinājumu. Informējiet zobārstu par grūtniecību.

12. Neaiztieciet kaķa kastīti

Ja Jums ir kaķis, vienmēr lietojiet cimdus, kad grasāties tīrīt kastīti, vai palūdziet kādam to izdarīt, jo tajā var būt dažādas baktērijas. Tāpat arī velciet vienmēr cimdus strādājot dārzā.

Sekojiet līdzi padomiem mūsu grūtniecības rokasgrāmatā...

Mēs esam apkopojuši svarīgāko informāciju par lietām, kas Jums ir jāveic grūtniecības laikā. Iepazīstieties vai izdrukājiet to un izmantojiet kā rokasgrāmatu.