ZĀĻU NEPAMATOTA LIETOŠANA IR KAITĪGA VESELĪBAI!

Dzīvesveids

Mūsu dzīvesveida padomi jaunajām māmiņām palīdzēs veiksmīgi sagatavoties vecāku lomai un būt vienmēr informētai.

Mazuļa nākšana pasaulē var apgriezt Jūsu dzīvi otrādi, tiesa, visjaukākajā veidā!

Tas ir normāli, ja Jūs varat brīžiem justies nomākta un iztukšota pirmajās nedēļās, līdz brīdim, kad Jūs pieradīsiet pie jaunās ikdienas.

Šie dzīvesveida padomi jaunajām māmiņām ir domāti, lai palīdzētu apmierināt mazuļa prasības un Jūs, savukārt, varētu baudīt brīnišķīgo laiku ar jaundzimušo.

1. Ievērojiet labi sabalansētu uzturu

Veselīgs uzturs palīdzēs Jums mātes lomā un nodrošinās piena veidošanos, kas nepieciešams mazulim. Vairāk informācijas meklējiet mūsu mājaslapā, sadaļā uzturs.

Ļaujieties miegam, kad vien tas ir iespējams, jo īpaši tad, kad guļ mazulis.

2. Paaugstināta nepieciešamība pēc barības vielām

Nepieciešamība pēc barības vielām pieaug krūts barošanas laikā, kas vajadzīgas gan Jums, gan Jūsu mazulim. Ja Jūs barojiet mazuli ar krūti, uzņemt nepieciešamās barības vielas ar uzturu vien var būt nepietiekoši. Jūs variet to papildināt ar multivitamīnus, minerālvielas un mikroelementus saturošiem kompleksiem, kas piemēroti lietošanai krūts barošanas laikā, kā, piemēram, elevit® Pronatal

3. Atpūtieties!

Tas brīžiem var būt nogurdinoši, bet nekas neliks Jums tā justies, kā jaundzimušā nākšana pasaulē! Šeit atradīsiet dažus padomus, kā nodrošināt sevi ar nepieciešamo enerģiju.

  • Pie iespējas atpūtieties un paguliet, kamēr mazulis guļ.
  • Mēģiniet atpūsties un piekopjiet relaksējošas procedūras, kuras apguvāt grūtniecības laikā.
  • Gatavojiet vienkāršu un veselīgu ēdienu, kura pagatavošana aizņem maz laika.
  • Aiciniet  arī pārējos ģimenes locekļus parūpēties par mazuli. Tas ļaus Jums atpūsties un iepazīt mazuli arī pārējiem.
  • Palūdziet pēc palīdzības arī citiem. Radinieki un draugi būs priecīgi Jums palīdzēt ar ikdienas pienākumiem vai padoma sniegšanu.

4. Dziediet miega dziesmiņas

Hormonālās svārstības un miega trūkums var likt Jums justies skumjai pirmās 3-4 dienas pēc dzemdībām. Lai palīdzētu uzlabot garastāvokli, palūdziet kādam, kam Jūs uzticaties, pieskatīt pāris stundas mazuli, kamēr Jūs nodarbojaties ar kaut ko patīkamu vai vienkārši ļaujieties miegam. Izstāstiet kādam to, kā Jūs jūtaties, arī tas var palīdzēt justies labāk.

Ja Jūs jūtaties skumja un nomākta ilgāk kā 2 nedēļas pēc dzemdībām, konsultējieties ar ārstu vai vecmāti.

5. Veiciet fiziskas aktivitātes

Fiziskas aktivitātes palīdzēs uzturēt garastāvokli, paaugstinās enerģijas līmeni un ļaus Jums ātrāk atgūt formu. Pirmajos mēnešos veiciet regulāri vienkāršus vingrojumus, pakāpeniski palielinot slodzi. Vingrinājumi mazā iegurņa un vēdera muskulatūras nostiprināšanai palīdzēs Jums atgūties pēc dzemdībām.

Mum pushing pram

6. Izejiet no mājas

Regulāri dodaties pastaigās kopā ar mazuli, lai nerastos mājsaimnieces sajūta. Tas sniegs labumu arī Jūsu mazulim, lai iepazītu apkārtējo pasauli. Ja Jūs vēlaties sabiedrību, noskaidrojiet biežākās jauno māmiņu tikšanās vietas Jūsu pilsētā.

Veselīgs uzturs palīdzēs Jums nodrošināt organisma paaugstinātās prasības pēc barības vielām un veicinās piena veidošanos, kas it tik ļoti nepieciešams Jūsu mazulim

7. Nelietojiet alkoholu

Visdrošākais veids ir nelietot alkoholu krūts barošanas laikā. Mazulis to var saņemt ar pienu.

8. Pārbaudiet, kādus medikamentus Jūs lietojiet

Ja Jūs barojat mazuli ar krūti, konsultējieties ar ārstu vai farmaceitu par jebkādu zāļu lietošanu. Tie sniegs Jums padomu, kā rīkoties.

Jūsu "darāmo lietu saraksts" pirmajiem mēnešiem…

Mēs esam izstrādājuši rokasgrāmatu par lietām, kas būtu jādara, kad mazulis ir nācis pasaulē. Izlasiet un izdrukājiet mūsu rokasgrāmatu jaunajām māmiņām un lietojiet to, lai palīdzētu plānot laiku.