ZĀĻU NEPAMATOTA LIETOŠANA IR KAITĪGA VESELĪBAI!

Dzīvesveids

Sekojiet līdzi šiem dažiem padomiem, kas palīdzēs sagatavoties grūtniecībai. Tie palīdzēs Jums būt gatavai un sniegs Jūsu mazulim visu to labāko.

Jūsu iespēju iestāties grūtniecībai var ietekmēt vairāki nozīmīgi faktori, kā, piemēram, diēta, svars, smēķēšana un fiziska slodze. Jums var būt nepieciešams veikt dažas izmaiņas Jūsu ieradumos, lai palielinātu izredzes iestāties grūtniecībai.

Šie daži dzīvesveida padomi palīdzēs Jums un Jūsu partnerim sagatavoties ģimenes plānošanai.

Pievērsiet sev uzmanību

 
1. Uzņemiet pareizi barības vielas

Ievērojiet sabalansētu uzturu, kas ir nodrošināts ar svaigiem augļiem un dārzeņiem, labas kvalitātes olbaltumvielām, pilngraudu produktiem, zema tauku satura piena produktiem un ūdeni pietiekošā daudzumā. Pilnvērtīgs uzturs palīdzēs nodrošināt mazuļa augšanu un attīstību.

Mēģiniet izvairīties no produktiem, kas var traucēt ovulāciju un grūtniecību, kā, piemēram, alkohols, narkotikas, pārtikas produkti, kas var saturēt nevēlamas baktērijas (mīkstais siers, neapstrādāta gaļa, iepriekš sagatavoti salāti un svaigas olas) un zivis, kurām ir paaugstināts merkūrija saturs. Ieteicams samazināt dienā uzņemtā kofeīna daudzumu. Vairāk lasiet sadaļā uzturs.

Ievērojiet sabalansētu un daudzveidīgu uzturu, kas nodrošināts ar svaigiem augļiem un dārzeņiem. Pilnvērtīgs uzturs palīdzēs nodrošināt dzīves sākumu mazulim.
2. Barības vielu nepieciešamība plānojot grūtniecību

Grūtniecība ir viens no uzturvielu ziņā prasīgākajiem Jūsu dzīves periodiem. Pilnvērtīga uztura nozīme gan mātei, gan mazulim ir plaši zināma.

Uzturvielu uzņemšana tikai ar ierasto uzturu var būt nepietiekoša. Pat tad, ja Jums ir vislabākie nodomi, var būt grūti sabalansēt uzturvielas to paaugstinātas nepieciešamības dēļ grūtniecības laikā, ievērojot tikai diētu. Multivitamīnus un minerālvielas saturošu preparātu lietošana, kā, piemēram, elevit® Pronatal, var palīdzēt novērst vai koriģēt veselības traucējumus, kas saistīti ar vitamīnu un minerālvielu nesabalansētību vai nepietiekamību uzturā  grūtniecības un krūts barošanas laikā.

Pirmajās grūtniecības nedēļās mazulim veidojas dzīvībai svarīgie orgāni. Bieži vien sieviete vēl nemaz nenojauš par grūtniecību, tāpēc ir svarīgi sākt lietot multivitamīnus un minerālvielas saturošus preparātus 1 mēnesi pirms plānotās grūtniecības.

3. Ievērojiet higiēnu un palieciet vesela

Samaziniet infekcijas riska iespējamo attīstību, ko izraisa nekvalitatīva pārtika, ievērojot produktu uzglabāšanas noteikumus. Uzturiet virtuves piederumus un virsmas tīras, mazgājiet rokas, augļus un dārzeņus, rūpīgi pagatavojiet ēdienu un uzglabājiet to atbilstošā temperatūrā.

4. Regulāra fiziskā slodze

Aktīvs dzīvesveids samazina hronisku slimību attīstības risku un uzlabo Jūsu pašsajūtu. Bet nepārpūlējaties - pārāk liela fiziskā slodze var ietekmēt Jūsu hormonu līmeni un kavēt grūtniecības iestāšanos..

Couple walking in woods

5. Sekojiet līdzi savam svaram

Lai iestātos grūtniecība, sekojiet līdzi arī savam svaram. Jūsu izredzes ieņemt mazuli ir samazinātas, ja Jums ir samazināts vai paaugstināts svars, kas saistīts ar hormonālām pārmaiņām.

Lai uzzinātu savu ideālo svaru, Jums ir jāaprēķina ķermeņa masas indeks (ĶMI). To iegūst, izdalot ķermeņa svaru (kg) ar augumu (m) kvadrātā, vai izmantojot kalkulatoru, kas pieejams interneta vidē.

Ideālais ķermeņa masas indekss ir starp 18,5 un 24,99. Ja Jums ir nepieciešams samazināt vai palielināt svaru, konsultējieties ar savu ārstu. Viņš Jums vislabāk paskaidros, kā to paveikt.

Stresa līmeņa samazināšana palielina Jūsu izredzes iestāties grūtniecībai
6. Pārtrauciet smēķēšanu

Smēķēšana var izraisīt vairākas veselības problēmas un var ietekmēt auglību gan sievietei, gan vīrietim. Ja Jūs vai Jūsu partneris smēķē, plānojot grūtniecību Jums ir lieliska iespēja to pārtraukt.

Ja Jums ir nepieciešams padoms un atbalsts, lai pārtrauktu smēķēšanu, konsultējieties ar veselības aprūpes speciālistu.

7. Samaziniet stresa līmeni

Straujais mūsdienu dzīvesveids un pūles, cenšoties ieņemt mazuli, var radīt Jums nogurumu un spriedzi. Samaziniet stresa līmeni, izmantojot metodes, kas palīdzēs relaksēties un palielinās iespēju iestāties grūtniecībai. Tādas aktivitātes, kā joga, tai chi vai meditācija var būt noderīgas.

8. Neļaujiet ķermenim pārkarst

Izvairieties no došanās saunā vai spa vannās, plānojot mazuli. Arī vīrietis var uzlabot spermas kvalitāti, izvairoties no pārkaršanas.

9. Neaiztieciet kaķa kastīti

Kaķa kastītē var būt dažādas baktērijas, kas var būt kaitīgas. Vienmēr lietojiet cimdus, kad grasāties tīrīt kastīti, vai palūdziet kādam to izdarīt. Tāpat arī velciet vienmēr cimdus strādājot dārzā.

Pārliecinieties, ka esiet gatava

 
10. Pārbaudiet savas finanses

Svarīgi, ka Jūs un Jūsu partneris finansiāli ir gatavi šim lieliskajam ceļojumam. Pārliecinieties par finansiālo stabilitāti un rēķinieties ar papildus izdevumiem, uzsākot ģimenes plānošanu.

11. Noskaidrojiet savas ģimenes vēsturi

Ja vien tas ir iespējams, ir svarīgi noskaidrot savas ģimenes vēsturi, plānojot grūtniecību.. Jums var būt nepieciešams apspriest jautājumus saistītus ar ģimenes veselību ar savu ģimenes ārstu pirms plānojat grūtniecību, lai noteiktu, kādi faktori varētu ietekmēt grūtniecību un mazuļa attīstību.

12. Runājiet ar ģimeni un draugiem

Ja Jūs jūtaties komfortabli, Jūs variet arī runāt par ģimenes plānošanu ar ģimenes locekļiem un draugiem. Tas var palīdzēt Jums un Jūsu partnerim labāk saprast, kas Jums būs nepieciešams. Turklāt, tas ir lielisks veids, kā gūt atbalstu.

13. Vai Jūs esiet gatava šim lieliskajam ceļojumam?

Lai gan doma dibināt ģimeni ir aizraujoša, ir labi turpināt sarunāties ar partneri. Pārliecinieties, vai Jums un Jūsu partnerim ir kopīgs mērķis un vienota izpratne par sagaidāmo, vai esiet emocionāli gatavi lielajam notikumam.

Taču tas nav viss…

Mēs esam sagatavojuši visaptverošu sarakstu par lietām, kas ir jāizdara, pirms Jūs plānojiet grūtniecību. Izlasiet un izdrukājiet mūsu grūtniecības plānošanas rokasgrāmatu, kas palīdzēs Jums sagatavoties.

Šie daži dzīvesveida padomi palīdzēs Jums un Jūsu partnerim sagatavoties ģimenes plānošanai.