Uzturs un krūts barošana | elevit®

Māmiņa un bērns

Uzturs un krūts barošana

Nogatavojies avokado auglis

Šis raksts var palīdzēt rast atbildes uz šādiem jautājumiem:

Kādēļ uzturs krūts barošanas laikā ir svarīgs?

Ko vajadzētu lietot uzturā krūts barošanas laikā?

Vai man krūts barošanas laikā vajadzētu izvairīties no kādiem pārtikas produktiem vai dzērieniem?

Krūts barošana ir intensīvs periods jūsu organismam, tādēļ jūsu veselībai un bērna attīstībai ir svarīgs uzturs, kas satur daudz vitamīnu un minerālvielu.

Uzziniet vairāk par šādu tēmu:

    Tikai ar mātes pienu zīdaiņa augšanai un attīstībai pietiek līdz aptuveni sešu mēnešu vecumam, kad jums būtu jāsāk piebarošana.

    Cropped shot of woman preparing delicious healthy salad

    Ja jūs kā jaunā māmiņa ēdīsiet veselīgi, tas veicinās piena veidošanos un nodrošinās jūsu bērnam visas viņa augšanai nepieciešamās neaizstājamās uzturvielas. Dažas svarīgas uzturvielas un to avoti:

    • Omega 3 taukskābes: uzņemamas ar zivīm, piemēram, ar lasi un sardīnēm,liellopu gaļu, linsēklām un valriekstiem.
    • B grupas vitamīni: organisma spēja uzkrāt liekus B grupas vitamīnus ir ierobežota. Tādēļ ir svarīgi lietot uzturā dažādus tos saturošus pārtikas produktus, piemēram, lapu dārzeņus, olas, pākšaugus, mājputnu gaļu un gaļu.
    • Olbaltumvielas: tās var uzņemt ar gaļu, vistas gaļu, tītara gaļu, jūras veltēm, olām, pākšaugiem, riekstiem un sēklām.
    • Dzelzs: uzņemiet dzelzi ar sarkano gaļu un zaļajiem lapu dārzeņiem.
    • Kalcijs: piens, siers un jogurts, kā arī zaļie lapu dārzeņi ir lieliski kalcija avoti.
    • C vitamīns: citrusaugļi, kivi, kāposti, tomāti un paprika satur C vitamīnu.
    • D vitamīns: pēc grūtniecības tā līmenis var būt pazemināts. Labākais D vitamīna avots ir atrašanās saulē, taču, ja nevarat iziet ārā, jūs to varat uzņemt papildus arī ar tādiem bagātinātiem pārtikas produktiem kā piens un jogurts – meklējiet etiķetē informāciju par bagātināšanu ar D vitamīnu.
    • Folskābe: zināms, ka folskābe sniedz ieguvumu grūtniecības laikā, taču tā ir svarīga arī pēc bērna piedzimšanas un ir uzņemama ar pupiņām, lapu dārzeņiem un graudaugiem.
    • Jods: jods ir piena produktu un jūras velšu, kā arī galda sāls sastāvā (meklējiet šo informāciju etiķetē).

    Ja jūs barojat bērnu tikai ar mātes pienu, tad tehniski jūs ēdat par diviem. Tikai atcerieties, ka vienam no jums kuņģis ir valrieksta lielumā, tādēļ jums nav jāuzņem divreiz vairāk kaloriju.

    Ja jūtat stiprāku izsalkumu nekā parasti, izvēlieties veselīgu uzkodu

     

    Lielākā daļa sieviešu spēj nodrošināt pietiekamu daudzumu mātes piena, dienā uzņemot 1800-2200 (vai vairāk) kaloriju. Ja jūtat stiprāku izsalkumu nekā parasti, izvēlieties veselīgu uzkodu, piemēram, sasmalcinātus dārzeņus, liesu jogurtu vai augļus, un atturieties no trekniem, cukurotiem kārumiem ar mazu uzturvērtību.

    Iespējams, jums ļoti slāpst, tādēļ dzeriet pietiekami daudz šķidruma. Kofeīns un alkohols var izdalīties mātes pienā, tādēļ centieties no to lietošanas atturēties un dzeriet galvenokārt ūdeni.

    Krūts barošanas periodam piemērotā uzturā nav intensīvi apstrādātu pārtikas produktu vai to daudzums ir minimāls. Šāds uzturs ietver liesu gaļu, zivis, dārzeņus, augļus, pilngraudu produktus un piena produktus ar zemu tauku saturu. 

    Lai gan maz ticams, ka bērnam kas varētu notikt, ja jūs saslimstat, šo risku var samazināt, atturoties no nepietiekami izceptas gaļas vai tādu pārtikas produktu, kam beidzies derīguma termiņš, lietošanas. Šajā intensīvajā periodā jūsu organismam ir nepieciešami visi vitamīni un enerģija, kas tam pieejama, tādēļ lietojiet uzturā tikai tādus ēdienus, kuri ir pagatavoti drošā veidā.

    Jūs izlasījāt padomus par šādām tēmām:

    Veselīga uztura nozīme krūts barošanas laikā

    Ko vajadzētu lietot uzturā krūts barošanas laikā

    No kādu pārtikas produktu lietošanas uzturā krūts barošanas laikā vajadzētu atturēties

    Skatīt rokasgrāmatu jaunajām māmiņām