Stress grūtniecības laikā | elevit®

Grūtniecība

Stress grūtniecības laikā

Nervoza sieviete baltā tērpā

Šis raksts var palīdzēt rast atbildes uz šādiem jautājumiem:

Kādēļ grūtniecība rada stresu?

Kādi ir galvenie stresa cēloņi grūtniecības laikā?

Kā lai tiek galā ar stresu grūtniecības laikā?

Gaidīšana un centieni ieņemt bērnu ir noslēgušies – jums ir iestājusies grūtniecība. Tie ir lieliski jaunumi. Tad kādēļ jūs vēljoprojām jūtaties tik satraukta?

Uzziniet vairāk par šādu tēmu:

    Grūtniecība dažkārt var šķist pārāk nospiedoša. Ir bezgala daudz jautājumu. Vai ar manu bērnu viss ir kārtībā? Vai es būšu laba mamma? Vai dzemdības būs pārāk sāpīgas? Vai partneris mani aizvien uzskata par seksīgu? Vai mans ķermenis kādreiz atkal būs tāds pats, kā līdz šim?

    Katrai sievietei ir sava grūtniecības pieredze un nav divu pilnīgi vienādu situāciju. Padomājot par notiekošo, ka jūsu ķermenī ne tikai aug mazs cilvēciņš, bet jums jāuzņemas atbildība arī par daudziem, daudziem turpmākiem gadiem, skaidri redzams, ka var piezagties neliela trauksme, stress vai raizes.

    Atcerieties, ka lielākā daļa sieviešu grūtniecības laikā izjūt zināmu stresu, un tas ir normāli.

    Stresa cēloņu identificēšana var palīdzēt noskaidrot, kā to iespējams mazināt.

    Ja stress darbā kļūst pārāk liels, iespējams, nepieciešama godīga saruna ar vadītāju. Ja raizējaties par to, kā jūs un jūsu partneris tiksiet galā ar finansiālo situāciju pēc bērna piedzimšanas, var noderēt speciālista padoms.

    Svarīgi ir mazināt stresu, ja tas ietekmē jūsu dzīvi, apgrūtina jūsu spēju strādāt, izraisa miega traucējumus vai pasliktina jūsu pašsajūtu. 

    Dažādiem cilvēkiem būs iedarbīgas atšķirīgas stresa mazināšanas stratēģijas. Atrast savu atslābināšanās veidu ir svarīgi, īpaši tad, ja stresa līmenis ir augsts.

    • Fiziskās aktivitātes: 30 minūšu ilga staigāšana raitā solī vai peldēšana gandrīz katru dienu vai katru dienu var darīt brīnumus.
      Grūtniece nodarbojas ar jogu
    • Prāta nomierināšana: Sevis izzināšanas meditācijas aplikācijas izmantošana, pievienošanās jogas grupai vai došanās pastaigā var palīdzēt jums atgūt koncentrēšanās spēju un mazināt stresa simptomus.
    • Saziņa: Atrodiet kādu, ar ko parunāties – partneri, draugu, mammu vai terapeitu. Spējarunāt par savām bailēm un nedrošību, var būt vieglāk saskatīt, ka šīs situācijas vairumā gadījumu ir normālas un risināmas.
    • Izvairīšanās no negatīvā: Cilvēkiem patīk izteikt savu viedokli – neatkarīgi no tā, vai esat to lūgusi, un negatīvas emocijas var ietekmēt jūsu stresa līmeni. Ja kāds ar saviem šausmu stāstiem jūs satrauc, pieklājīgi pārtrauciet sarunu un dodieties prom. 
    • Veltiet mazliet laika sev: Pastaiga, laikraksta lasīšana, filmas skatīšanās, manikīrs. Jebkas, ko jums patīk darīt vienai, palīdzēs izvēdināt galvu un pievērsties pozitīvajam.

     Ja kādā brīdī grūtniecības laikā jūs jūtaties ļoti nobijusies vai satraukta, konsultējieties ar ārstu.