Grūtniecība

Uzturs grūtniecības laikā

Grūtniece, kas lieto veselīgu uzturu, tur rokā salātus

Šis raksts var palīdzēt rast atbildes uz šādiem jautājumiem:

Kādus pārtikas produktus vajadzētu lietot uzturā grūtniecības laikā?

No kādu pārtikas produktu lietošanas uzturā grūtniecības laikā vajadzētu izvairīties?

Vai grūtniecības laikā var lietot zāles?

Grūtniecība ir viens no uztura ziņā sarežģītākajiem periodiem, ko var nākties piedzīvot. Patiesībā grūtniecības laikā ieteicamais ar uzturu uzņemamais uzturvielu daudzums palielinās pat par 50%.  
Visu grūtniecības laiku jums un jūsu bērnam būs nepieciešams lielāks uzturvielu daudzums, lai nodrošinātu enerģiju un normālu attīstību. Bet kas vēl jums ir jāzina?

Uzziniet vairāk par šādu tēmu:

    Tāpat kā pirms grūtniecības, arī grūtniecības laikā jums vajadzētu ēst veselīgi – piemēram, augļus, dārzeņus, piena produktus un izvairīties no termiski neapstrādātās gaļas. . 

    Salātu trauku šķirne

    Visi šāda veida pārtikas produkti palīdzēs jums uzņemt pietiekami daudz grūtniecības laikā nepieciešamo uzturvielu, piemēram, folātus, dzelzi. elevit® Pronatal multivitamīnu preparāta lietošana palīdz sasniegt dienā ieteicamo uzturvielu daudzumu un sniegt atbalstu grūtniecības laikā.

    Ja jums pirmajā trimestrī ir stiprs rīta nelabums, tā simptomiem mazinoties, patiesībā ir prieks, ka atkal gribas apēst vēl kaut ko citu, ne tikai sausus krekerus. 

    Vairāk uzmanības pievērsiet kvalitātei, nevis kvantitātei. Piepildiet šķīvi ar liesu gaļu, zaļajiem lapu dārzeņiem un ar kalciju bagātiem piena produktiem.

     

    Taču, neraugoties uz seno pieņēmumu, ka ir jāēd pa diviem, ir svarīgi nepārcensties – atcerieties, ka viens no jums ir diezgan mazs.

    Vairāk uzmanības pievērsiet kvalitātei, nevis kvantitātei. Piepildiet šķīvi ar veselīgiem produktiem, piemēram, ar liesu gaļu, zaļajiem lapu dārzeņiem un ar kalciju bagātiem piena produktiem. Ja jūtat stiprāku izsalkumu nekā parasti, raugieties, lai jums pa rokai būtu veselīgas uzkodas – sagriezti dārzeņi, auzu pārslu batoniņi ar mazu cukura saturu vai daži augļi būs sātīgāki nekā virtuļi vai šokolādes batoniņš.

    Tāpat kā pirms grūtniecības, arī grūtniecības laikā līdztekus tādām lietām kā trekni ēdieni, alkohols un kofeīns, vēlams izvairīties arī no apstrādātas gaļas, iepriekš sagatavotu salātu un zivju ar augstu dzīvsudraba saturu lietošanas uzturā.

    Grūtniecības laikā apetīte var palielināties, bet vietas visa ēdiena uzglabāšanai kļūst mazāk. Iespējama situācija, kad jūs izsalkusi apsēžaties pie galda, apēdat pāris kumosus un jau jūtaties paēdusi. 

    Pārmērīga ēšana var izraisīt grēmas un gremošanas traucējumus, kas grūtniecības laikā var būt vēl nepatīkamāk nekā parasti. Izvēlieties mazākas, biežākas maltītes visas dienas laikā, nevis dažas lielas porcijas.

    Grūtniecības laikā ir svarīgs drošs uzturs. Gan jums, gan jūsu bērnam ir nepieciešamas visas uzturvielas, kuras varat uzņemt, taču daži pārtikas saindēšanās veidi un baktēriju celmi var būt kaitīgi, tādēļ, gatavojot ēdienu, ieteicams ievērot papildu piesardzību. Iespējamie pasākumi:

    • Pirms ēdiena gatavošanas un ēšanas nomazgājiet rokas. 
    • Raugieties, lai virtuve būtu tīra un jūs varētu izvairīties no nelabvēlīgiem mikroorganismiem un baktērijām. 
    • Pārliecinieties, vai ēdiens ir kārtīgi pagatavots, lai izvairītos no baktērijām un saindēšanās ar uzturu.
    • Glabājiet pārtikas produktus piemērotos apstākļos un ņemiet vērā derīguma termiņus.